My Goal

I am here to help you out with the latest updated about Computer Science, Information Technology, Artificial Intelligent and all about Technology.

Thursday, October 29, 2015

جهان در 2025، هشت تکنالوژی پیش بینی شده

در سال 2025، مطابق به قانون مور (Moore’s Law)، ما شاهد تعجیل در سرعت تغیر بوده و به جهان فراوانی نزدیکتر خواهیم شد. در دهه آینده در عرصه های که ما تغیرات زیاد خواهیم دید قرار ذیل اند.
1. مغز انسان به قیمت هزار دالر
18b2zrwb5kqg7jpg.jpg
در سال 2025 هزار دالر شما قادر به خریداری کمپیوتر خواهد بود که قادر به محاسبه 106 سایکل فی ثانیه بوده که مساوی میشود به ده هزار تریلیون سایکل فی ثانیه و معادل به قدرت محاسبه مغز انسان.
2. اقتصاد تریلیونی ذخیره کننده ها
overview.png
“انترنت همه چیز” عبارتی است که ارتباط بین آلات، مردم، روند ها و اطلاعات را فراهم میسازد. تا سال 2025 “انترنت همه چیز” بیشتر از 100 بلیون آلات الکترونیکی را وصل خواهد کرد که هر آله مجهز به بیشتر از 10 ذخیره کننده اطلاعات خواهد بود که سبب بوجود آمدن اقتصاد تریلیونی ذخیره کننده ها و انقلاب اطلاعاتی خارج از تصور ما خواهد شد. گذارش اخیر سیسکو نشان میدهد که “انترنت همه چیز” در سال 2015 سبب بوجود آمدن اقتصاد میشود که ارزش آن 19 تریلیون دالر است.
3. آگاهی کامل
maxresdefault.jpg
ما به طرف جهان آگاهی کامل در حرکت هستیم. با یک تریلیون ذخیره کننده اطلاعات در همه جا ( موتر های خودمختار، سیستم های ستلایتی، هلیکوپتر های کوچک و آلات دیگر)، ما قادر به این خواهیم بود که هر چیز را هر وقت و در هرجای که میخواهیم ببینیم و بدانیم.
4. 8بلیون نفوس متصل
connected-from-all-over-the-world-2369.jpg
فیسبوک تحت پروژه Internet.org، سپیس اکس، گوگل تحت پروژه لون (Project Loon)، کوال کام و کمپنی ویرجن تحت پروژه (One Web) پلان دارند که تا 2025 تمام جهان را با انترنت رایگان که سرعت آن بالا تر از یک میگابایت در ثانیه میرسد وصل کنند. جهان از 3 بلیون فرد متصل به هشت بلیون فرد متصل ترقی خواهد یافت و 5 بلیون فرد در بازار افتصاد انترنتی افزوده میشود. البته آنلاین آمدن این ها مانند آنلاین بودن افغانستان فعلی نخواهد بود، بلکه آنها با یک انترنت آنلاین خواهند شد که سرعتش یک میگابایت فی ثانیه بوده و به شبکه متصل خواهند شد که به مراتب پیشرفته تر از امروز است.
5. ورشکستگی سیستم فعلی صحی
future-icu1.jpg
مراکز صحی امروزی از بین رفته و سیستم جدید صحی با کفایت خوبتر خدمات صحی جاگزین آن خواهد شد. با آغاز هزاران مراکز جدید و پلان های بزرگ کمپنی های چون گوگل، اپل، مایکروسافت، اس ای پی، آی بی ام و غیره که با یک سرمایه گذاری 3.8 تریلیون دالری وارد بازار در این عرصه میشوند سیستم غیر مکتفی فعلی صحی را با سیستم با کفایت جدید مبدل خواهند نمود.
با بوجود آمدن پوشاک های جدید با قدرت جمع آوری معلومات صحی بدن و هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) ما قادر به دید وضع صحی خود بوده میتوانیم. و همچنان با مطالعات جینیتیکی جدید تا 2025 هیچ فردی برای تبدیل نمودن قلب، شش، جگر، و یا گرده خود منتظر اهدا کننده نخواهد بود بلکه میشود آنرا از طریق دی ان ای شکل داد.
6. حقایق مجازی
virtual_reality_.jpg
فیسبوک تحت پروژه اوکولس (Oculus)، گوگل تحت پروژه (Magic Leap)، مایکروسافت تحت پروژه (Hololens) و همچنان کمپنی های چون سونی، کوال کام، اچ تی سی، و غیره بلیون ها دالر را برای توسعه عصر جدید صفحه نمایشی و روابط کاربران سرمایه گذاری میکنند.
صفحه نمایشی که امروز در تلویزیون ها، کمپیوتر ها و غیره میبینیم دیگر وجود نخواهد داشت و جاگزین آن صفحه های مجازی که وجود فزیکی ندارند خواهد شد.
7. هوش مصنوعی (Artificial Intelligence)
Jarvis.IronManSuit.jpg
در ده سال آینده هوش مصنوعی گام های بلند را خواهد برداشت. کسانیکه از برنامه Siri در محصولات اپل استفاده میکنند و از آن خوششان می آید باید برایشان گفته شود که تکنالوژی عصر جدید در این عرصه بسیار پیشرفته تر خواهد بود، در ست مانند سیستم که در فلم هالیودی “آیرون من” استفاده شده است که قابلیت گفت و شنود را نیز دارا میباشد. کمپنی های چون آی بی ام، واتسن، دیپ مایند و غیره به سرعت تعجیلی دنبال توسعه چنین تکنالوژی میباشند. در ده سال آینده برای بسیاری از مایان این عادی خواهد بود که به هوش مصنوعی خویش اجازه خواندن ایمیل ها و مواصلات خود را بدهیم.
8. بلاک های زنجیره ای (Blockchain)
102182371-187104312.1910x1000.jpg
اگر در باره “بلاکچین” تا به حال معلومات ندارید بهتر است آنرا گوگل کرده و حد اقل معلومات ابتدایی بگیرید. احتمالآ در باره بیت کاین (Bitcoin) که یک سیستم پولی مجازی جهانی غیر متمرکز، دموکراسی شده و از نگاه امنیتی مطمین است، آشنا هستید، این سیستم مبنی بر “بلاکچین” است. اما، نوآوری اصلی خود “بلاکچین” که یک پروتوکول دارنده قابلیت انتقال پول، قرار داد ها و غیره معاملات را بشکل مجازی و مستقیم بدون مداخله شخص و یا نهاد سوم (مانند بانک) میباشد. ملیون ها دالر برای پابرجایی چنین سیستم سرمایه گذاری میشود که نهایتش همان جامعه پول دیجیتلی است.
.... برگرفته شده از صفحه مبارزه ....

No comments:

Post a Comment